Deklaracja dostępności serwisu WWW Żłobka Miejskiego Nr 2 w Gorzowie Wlkp..

Żłobek Miejski Nr 2 w Gorzowie Wlkp.
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma
zastosowanie do strony internetowej https://zlobkigo.hosting24.pl/dwojka/

  •    Data publikacji strony internetowej: 2011-07-15
  •    Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna
z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych
i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu
niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  •    filmy, materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji , napisów dla osób głuchych,
  •    część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  •    brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
  •    część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
  •    dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób
    niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki,
    brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).

Wyłączenia

  •    mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  •    filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o
    dostępności cyfrowej, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą
    nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  •    Deklarację sporządzono dnia:
  •    Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-01-31

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  •    Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Katarzyna Łuczak
  •    E-mail: zm2@interia.pl
  •    Telefon: 506 641 625

Każdy ma prawo:

  •    zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  •    zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  •    wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  •    dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  •    wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  •    wskazanie
    dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy
    udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w
ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo
zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno
nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania
można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą
elektroniczną na adres:

  •    Organ nadzorujący: Dyrektor Żłobka
  •    Adres: Żłobek Miejski Nr 2 w Gorzowie Wlkp., ul. Obotrycka 1, 66-400 Gorzów Wlkp.
  •    E-mail: zm2@interia.pl
  •    Telefon: 506 641 625

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  •    Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Obotryckiej.
  •    Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  •    Budynek dwupoziomowy, częściowo przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
  •    Wejście do budynku przez bramkę i drzwi główne z podjazdem dla osób niepełnosprawnych.
  •    Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
  •    Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  •    Przy wejściu do budynku umieszczony jest dzwonek przywoławczy.
  •    W budynku nie ma windy.
  •    Brak toalet dla osób niepełnosprawnych.
  •    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  •    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  •    Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
  •    Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
  •    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  •    W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:
    – PJM (polski język migowy),
    – SJM (system językowo-migowy),
    – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).
  •    Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Informacje dodatkowe i inne oświadczenia

Przeprowadzono standardowe testy zgodności standardami W3C i WCAG.
Serwis w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością.
Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.

Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):

  •    [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności,
  •    [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne,
  •    [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści,
  •    [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka,
  •    [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe.

Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych wersjach przeglądarek internetowych:

  •    Google Chrome v 80.X lewy ALT + [litera_skrótu],
  •    Mozilla Firefox v 74.X lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu],
  •    Internet Explorer v 11.X lewy ALT + [litera_skrótu],
  •    Opera 67.X lewy ALT + [litera_skrótu],